2018 - 2018

• Stichting Mount Meru en stichting Driving Nurses gaan een samenwerkingsverband aan.
  • Nancy Jongsma treedt uit het bestuur en wordt opgevolgd door verloskundig echoscopiste Saja Erens.
  • Een benefietconcert van het Tilburgs vrouwendispuut Alea Iacta levert 3300 euro op voor onze stichting.
  • Mede dankzij andere donaties van onder meer Star-SHL en trouwe donateurs kunnen we een draagbaar echotoestel aanschaffen, de Philips Lumify. Hiermee kunnen we in de rurale gebieden van Tanzania werken.
  • Margriet van der Weel-Roem en Anna Lied Poelstra-Sanders gaan op werkbezoek in Tanzania. In het Mount Meru-ziekenhuis zien ze dat de door de stichting gedoneerde echotoestel intensief wordt gebruikt. Met Regional Medical Officer dr. Wonanji en stichting Driving Nurses worden de mogelijkheid om in de rurale gebieden van Arusha een Mamabus te laten rijden verder verkend.
  • Op Zanzibar geven Margriet en Anna Lied hands-on trainingen aan een aantal verloskundigen, onder wie Johanna. In de afgelopen tijd heeft zij met de kennis die zij tijdens het vorige bezoek van de stichting opdeed, een wekelijks echospreekuur ingevoerd in haar kliniekje.
  • In Moshi onderzoeken Margriet en Annalied de scholingsmogelijkheden op het gebied van echografie en werken ze samen met stichting Driving Nurses aan de invoering van echoscopie op de Mamabus in Lower Moshi.