Projectplan 2018

Scholing op het gebied van moeder- en kindzorg bieden en echoapparatuur verzorgen in de rurale gebieden van Noord Tanzania- regio Arusha en Moshi.

In samenwerking met de Stichting Driving Nurses wil de Stichting Mount Meru de hulpverleners die op het platteland in de omgeving van Moshi werkzaam zijn voorzien van scholing op het gebied van verloskunde en echografie en echoapparatuur .

De Stichting Driving Nurses verzorgt het vervoer met de reeds rijdende “mamabus” en hulpverleners die vanuit het TPC Hospital gefaciliteerd worden. Stichting Mount Meru gaat de echografie trainingen organiseren en een echoapparatuur in bruikleen geven. Hiervoor gaat zij zoeken naar een passend echoapparaat

Het concept in lower Moshi wordt gebruikt als proefregio voor de regio Arusha (waarvoor een hulpvraag ligt van Dr Wonanji R.M.O.)waar we dezelfde ondersteuning willen aanbieden als lower Moshi.

Sponsoren benaderen en andere acties opzetten om geld te generen.
Een damesdispuut uit Tilburg Alea Iacta organiseert in April 2018 voor de Mount Meru Stichting een benefiet Cabaretavond.

Contact met Stichting Driving nurses en het TPC hospital opzetten/ wensen/onderwijs/onderhoud/beveiliging

Medio 2018 aanschaf echoapparaat/ voorbereiden scholing

Contact met Dr. Wonanji , Regionaal medisch directeur van het gebied Arusha onderhouden en op de hoogte houden van de “Mamabus”. In samenwerking met Dr. Wonanji voorbereidingen treffen om ook in omgeving Arusha een 2-de “mamabus” met echo apparaat en bijbehorende trainingen te laten gaan rijden.

Najaar 2018 naar Tanzania, scholing verzorgen en apparaat in bruikleen afgeven