Dankzij uw giften konden verloskundigen Andrew Simwinga en Johanna Omar in december een uitgebreide hands-on training volgen bij onze lokale opleider Regina Namumba. Ze kijken dankbaar terug op hun tiendaagse training.

Andrew werkt als verloskundige en echoscopist in het St. Joseph-ziekenhuis Ikelu in de regio Njombe, in het zuiden van Tanzania. Hij heeft al twee jaar ervaring als echoscopist. Hij meldde zich bij ons aan omdat hij zich graag verder wilde bekwamen om de zwangere vrouwen in de regio nog beter te kunnen helpen.

“Ik voel mij echt veel zekerder na deze training”, blikt hij terug. “Regina is een goede opleider, zij weet hoe zij haar studenten dingen kan laten begrijpen. Dat vond ik heel inspirerend. Ik heb mijn vaardigheden en ervaring kunnen uitbreiden. Het was een gouden kans voor me. Dankzij deze steun kan ik kwalitatieve zorg verlenen en de levens van veel zwangere vrouwen redden. Ik waardeer deze sponsoring zeer en beloof de goede diensten te verlenen die jullie van me verwachten!”

Johanna werkt als verloskundige op het eiland Zanzibar. Onze stichting kon haar onlangs van een mobiel echotoestel voorzien. Met deze training op zak, kan Johanna nu mobiele zwangerschapscontroles verzorgen in de buitengebieden van het eiland. “Ik heb in deze twee weken veel geleerd op het vlak van obstetrische en gynaecologische echo’s. Ik ben de stichting en Regina hiervoor zeer dankbaar.”

Onze opleider Regina kijkt tevreden terug op de training die ze Andrew en Johanna kon geven. “Ze zijn allebei goed vooruit gegaan en hebben veel verschillende casussen gezien. Johanna en Andrew zijn snelle leerlingen. Ik hoop dat zij wat ze hier opgestoken hebben, op hun werkplekken zullen toepassen.”

Het was voor het eerst dat Regina verschillende studenten van onze stichting tegelijk training gaf. Ze geeft aan dat dit voor herhaling vatbaar is omdat het het leerproces een extra boost geeft.

Twee echoscopisten op training dankzij uw steun!