Bijna drie jaar na het begin van de coronacrisis gaat Stichting Mount Meru in september weer zelf naar Tanzania! Uiteraard nemen wij u graag mee in onze voorbereidingen en plannen en houden wij u tijdens de reis op de hoogte.

Onze vliegtickets zijn geboekt, de reisroutes zijn nauwkeurig op elkaar afgestemd, de hotels gereserveerd, de projectbezoeken geregeld, de contactpersonen gebriefd, de training voor lokale echoscopisten uitgezet, de mobiele echotoestellen startklaar gemaakt, de contracten voorbereid, de vaccinaties gehaald en malariatabletten aangeschaft.

De route gaat via de nationale parken Tarangire, Lake Manyara, de Serengeti en de Ngorongoro-krater naar Karatu. Daar staan 2 dagen vol werkbezoeken gepland. Daarna reizen we via Arusha door naar Moshi. Bij goed weer zullen we onderweg een prachtig zicht hebben op Mount Meru en de Kilimanjaro.

In Moshi staan opnieuw 2 dagen vol werkbezoeken op het programma. Daarna zal een avontuurlijke rit ons door het Usambaragebergte naar Mambo View Point brengen waar we een drietal dagen veldonderzoek in de regio zullen doen. Onze laatste bestemming is Zanzibar, waar een outreachdag op het programma staat en we een lokaal trainingsprogramma opstarten.

Het zal voor het eerst zijn dat het bestuur in de huidige samenstelling op reis gaat. Onze voorzitter Lucie heeft al wat Afrika-ervaring op zak maar zal voor het eerst voet op Tanzaniaanse bodem zetten. Wat kijken we er naar uit om dit samen te doen en wat zullen we Margriet van der Weel missen, die dit nog zo graag had willen meemaken en mede aan de basis van de plannen stond.

Zoals u dit van ons kent, combineren wij projectreizen met onze eigen vakanties, die we zelf betalen. Zo houden we de overheadkosten voor de stichting laag en kunnen we uw financiële ondersteuning volledig inzetten voor de projecten. Uw bijdragen blijven uiteraard van harte welkom. Blijf ons ook komende tijd volgen voor meer nieuws rond de projecten en reisverslagen!

Stichting Mount Meru pakt de koffers!