Stichting Mount Meru is een van de goede doelen die een cheque in ontvangst heeft mogen nemen van Kringloopwinkel d’n Einder in St.-Oedenrode. Met de 750 euro kunnen we een echoscopiste opleiden voor de Mamabus in Moshi.

De cheques werden uitgereikt tijdens de jaarlijkse vrijwilligersavond van d’n Einder. De kringloopwinkel werkt uitsluitend met vrijwilligers. Met de gemaakte winst wordt ieder jaar een aantal goede doelen gesteund. Dit jaar waren het er zeven, waaronder onze stichting!

Het geld gaan we gebruiken om Agnes Kimaro, een verpleegkundige met echo-ervaring, een uitgebreide follow-up cursus echografie van 10 dagen te laten volgen bij Regina Namumba in Tabora. Meer hierover leest u in ons volgende reisblog!

Met de extra kennis en kunde die ze daar opdoet, kan Agnes in de toekomst op de Mamabus aan de slag. Zo brengen we echografie naar de zwangere vrouwen in de buitengebieden van Moshi. Dankzij de echo’s kunnen zwangerschapsproblemen eerder opgespoord worden en kunnen zwangere vrouwen indien nodig tijdig naar een ziekenhuis worden verwezen.

Stichting Mount Meru is Kringloopwinkel d’n Einder in St.-Oedenrode zeer dankbaar voor de gulle bijdrage! Met deze donatie is de moeder- en kindzorg in Tanzania weer een stukje beter geworden!

Wilt u ook bijdragen aan betere moeder- en kindzorg in Tanzania? Klik hier  om ons te steunen!

Weer echoscopist op training dankzij kringloopwinkel d’n Einder