In maart konden we Jackline Shirima uit Himo opnieuw een training aanbieden bij onze vaste trainer Regina Namumba. Jackline was zeer gemotiveerd om te gaan; ze nam zelfs haar baby en nanny mee naar Tabora om borstvoeding te kunnen blijven geven. Deze keer werkte ze vooral aan het optimaliseren van de biometrie in het derde trimester.

Dit was de tweede keer dat Jackline op echo-bijspijkercursus ging bij Regina. De vorige keer was in de zomer van 2021 en Regina was enorm te spreken over de vooruitgang die Jackline in tussentijd heeft geboekt. De trainingen werpen dus vruchten af!

Echografie is bij uitstek een vak waarin je voortdurend moet blijven leren en trainen om kwaliteit te kunnen blijven bieden. Het past dan ook in de missie en visie van onze stichting om onze echoscopisten regelmatig op training te sturen, die we kunnen aanbieden dankzij uw steun. Wilt u meehelpen de moeder- en kindzorg in Tanzania verder te verbeteren? Kijk hier!

Training verloskundige Jackline werpt vruchten af!